Prioritering, kyckling & trött!

Idag (17 mars 2011) läste jag artikeln ”Vänersborg måste lägga ner skolor” i TTELA. Jag kan inte beskriva alla olika känslor som rusar som en il genom min kropp när jag läser om bedrövelsens tidevarv. Jag blir helt tom inom mig när jag förstår att skolungdomar i Vänersborgs kommun får studera i kalla och fullständigt oinspirerade lokaler. Jag blir frustrerad och fullständigt förbannad när jag läser om att landets skolungdomar presterar allt sämre i skolan på grund av brist på kompetenta lärare och risiga lokaler medan småkommuner slänger ut flera hundra miljoner kronor på en arena. Men jag är däremot inte förvånad att elevernas resultat i skolan blir sämre! Vem kan prestera och nå sin fulla potential i gråa, kalla och nergångna lokaler även om undervisningen är god? Inte jag i alla fall.

 

Jag citerar ett stycke ur artikeln: ”Bristande fastighetsunderhåll är ett stort bekymmer i Vänersborg och främst handlar det om skolorna. Samtidigt måste de stora kostnaderna för skollokaler snabbt minskas till förmån för mer resurser till undervisning.”

 

Nu måste alla Vänersborgs föräldrar till skolungdomar känna sig till mods när kommunen satsar på en god undervisningen i ”förvaringslokaler”. En STOR guldstjärna till Vänersborgs kommun som verkligen kan erbjuda ”god” utbildning i totalt oinspirerade lokaler. Ett skämt att det är antingen eller! ”Antingen får ni god undervisning i en dålig miljö, eller så får ni sämre undervisning men i en bra miljö.”

Jag tror nästan att det sistnämnda skulle gynna mer kunskapsmässigt.

 

I Vänersborg så prioriterar man inte skolungdomar, utan istället så vill dem högt uppsatta ”Hattmänniskorna” bygga ett ”fiasko” för 300 miljoner så att dem kan sitta i VIP-logen och dricka skumpa och röka cigarrer, medan kommunens skolelever får en god undervisning i bedrövliga lokaler. Bra jobbat! Undra hur många skolor som skulle mått gott för dem 300 miljonerna?

 

Jag förvånas över hur landets olika politiker prioriterar. Jag förstår inte hur det kan vara lagligt att prioritera en jättearena före ungdomarna i en så liten kommun, medan skolorna förfaller. Jag förstår inte att man inte satsar för skolungdomarnas bästa. Men vad vet jag, jag är ju bara en gammal dum elev från dåliga miljöer..

 

 

Ville få det publicerat i "Insändaren" i veckan, men blev ej så. Så då publicerar jag det här istället!

Fortfarande rykande förbannad på hur ett packe idioter kan få styra ett samhälle där dem tänker på sina egna behov före framtidens behov, nämligen ungdomarna! Men ungdomarna får väl vara tacksamma för att dem får ta del av en ordentlig idrottsanläggning i alla fall..

 

 

Men från det ena till det andra..

Idag har jag städat halva dan och lagat mat andra halvan. Det blev ostgrattinerad kycklingfilé tillsammans med en hemmalagad Curry-inspererad thai sweet chilisås och jasmineris, och en tam efterrätt som innebar chokladpudding med grädde. Så nu är jag helt slut och ska krypa mig till sängs å slockna.

Nattinatt!

 

 



Martin Luther King, Jr.


Kommentarer
Postat av: josephine- fixar din design gratis!

sv haha okej!

2011-03-21 @ 18:16:23
URL: http://twinblogg.blogg.se/
Postat av: josephine- fixar din design gratis!

sv haha okej!

2011-03-21 @ 18:16:31
URL: http://twinblogg.blogg.se/
Postat av: josephine- fixar din design gratis!

sv ja då!

2011-03-21 @ 18:39:57
URL: http://twinblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback