En värmande hand

Idag fick ja ett godkännande av miljöförvaltningen och Trollhättans kommun att påbörja mitt initiativ till ”En värmande hand”. ”En värmande hand” vänder sig till dem hemlösa, speciellt nu under juletider. Jag kommer att stå på torget och ha ett serverat bord med glögg, kaffe, lussebullar och pepparkakor, som jag tänker bjuda de hemlösa på. Jag hoppas och tror att det kommer uppskattas, och jag hoppas också att fler människor kan ta initiativ till att hjälpa våra medmänniskor som står utan hem. Varje dag skänker jag en tanke till dem hemlösa, speciellt under juletid, men jag vill göra mer än så. Så jag hoppas att ”En värmande hand” kommer skänka glädje till dem medmänniskor som lever ute under denna kalla vinter. Jag hoppas att jag och alla andra som på något sätt hjälper hemlösa kan sprida inspiration så människor höjer blicken och förstår våra medmänniskors situation som hemlös. Det är inte farligt att skänka ett leende och/eller ett ”Hej” när man går förbi en man eller kvinna som är hemlös, dem är av samma kött och blod som dig.


Skänk en extra tanke under jul till våra medmänniskor som står utan hem!


”Ingen kan göra allt, men alla kan göra något”

 

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är sp duktigt Michael och jag är stolt över dig!

2010-12-02 @ 18:33:50
Postat av: Michael

Tack så mycket!

2010-12-02 @ 19:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback