Drömmar

Visst är det fantastiskt med drömmar! Tänk när man lägger sig på kvällen och ska sova, de flesta gångerna så börjar man lägga upp sina drömmar i huvudet. Så ska mitt framtidshus se ut, så många barn ska jag ha, det jobbet kommer jag ha och si & så mycket pengar kommer jag att tjäna. Helt underbart med drömmar. Tänk om man inte skulle ha några drömmar, det skulle vara fruktansvärt deprimerande. Jag njuter bara av tanken om vilket jobb jag vill ha, hur mycket jag kommer tjäna och huset jag kommer bo i med min fru och våra barn. Drömmar gör oss lyckliga tror jag, i alla fall mig. Kan tänka mig att den vanligaste drömmen handlar om pengar, om att vara ekonomisk oberoende. Att drömma det är ju helt ok, det gör jag ofta. Men hur skulle det vara i praktiken? Till en början, förmodligen helt fantastiskt. Men sen då, när man upptäckt att man inte behöver kämpa för något längre? Att du kan köpa den där teven för 40 000 kr som du så länge velat ha, du kan köpa den där Lamborghini för 10 000 000 kr som du drömt om. Du kan till och med få dig en kvinna/man som du troligtvis inte skulle kunna få utan ett ”fett” bankkonto och ett ”no limit” kreditkort. En fjärdedel av nöjet är ju att jobba för det man vill ha, man känner att man verkligen kämpat och gjort något för att kunna köpa den där teven för 15 000 kr. När man väl sparat ihop pengarna, så är det ju en helt fantastisk känsla att man äntligen kan köpa den pryl man länge velat ha, och du kan faktiskt få en pojk- flickvän som älskar dig för den du är. Det är i alla fall så jag känner, och det har väl visat sig i många fall att pengar inte gör en lyckligare. Jag håller mig till drömmarna och fortsätter att kämpa för det jag vill ha, det gör mig lycklig och inspirerad!


”När du når det innersta i livet ska du finna skönhet i allt”



Kommentarer
Postat av: Anna

Det är fina tankar. Lycka till!

2011-01-04 @ 23:13:12
URL: http://nyfikon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback